Zagadnienia
MARZEC w Muchomorkach
Tematyka kompleksowa:
- W DAWNYCH CZASACH
- MARCOWA POGODA
- W WIOSENNYM OGRODZIE
- W KINIE I W TEATRZE
Zadania wychowawcze: - Rozwijanie zainteresowania historią, rozpoznawanie zmian w otoczeniu, rozwijanie umiejętności opowiadania, kształtowanie ciekawości odkrywania śladów przeszłości, wspieranie empatii.
- Kształtowanie umiejętności kodowania, poznanie trójkąta jako figury geometrycznej, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, rozwijanie ciekawości.
- Rozpoznanie gatunków zwierząt z epoki lodowcowej, rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie postawy ciekawości i zainteresowania prehistorią.
- Poznanie obrazu graficznego głoski j, doskonalenie słuchu fonematycznego, utrwalenie nazw dinozaurów i innych zwierząt, kształtowanie poczucia satysfakcji z osiągnięć.
- Poszerzanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych i symboli pogodowych, rozwijanie koncentracji, rozwijanie umiejętności pracy w grupie, kształtowanie świadomości zachowań odpowiedzialnych i nieodpowiedzialnych.
- Poznanie obrazu graficznego głoski g, rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, rozwijanie umiejętności manualnych i motoryki małej, kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami w trudnych sytuacjach.
- Utrwalenie wiadomości na temat oznak pór roku, zapoznanie z zawodem ornitologa, doskonalenie aparatu mowy, rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania kodu, uwrażliwienie na piękno przyrody.
- Poszerzanie wiedzy na temat roślin ogródkowych, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni, rozwijanie pozytywnych emocji.
- Poznanie obrazu graficznego głoski c, rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, kształtowanie ciekawości i otwartości na otaczający świat.
- Poszerzanie wiedzy na temat kina i teatru, rozwijanie umiejętności odróżniania wstydu od tremy, kształtowanie sprawności motoryki dużej.
- Poznanie obrazu graficznego głoski w, rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, rozwijanie umiejętności manualnych i motoryki małej, budzenie ciekawości otaczającym światem.
- Poznanie obrazu graficznego głoski z, Z, rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej, rozwijanie umiejętności manualnych i motoryki małej, kształtowanie samodzielności i umiejętności czekania na swoją kolej.