Statystyki

  • Odwiedziło nas: 2129600
  • Do końca roku: 347 dni
  • Do wakacji: 160 dni

Zagadnienia

STYCZEŃ w Muchomorkach 

Tematyka kompleksowa:

  1. NOWY ROK
  2. ŚWIAT SIĘ ZMIENIA
  3. BABCIA I DZIADEK
  4. BALE W KARNAWALE

Zadania wychowawcze:

- zapoznanie z korzyściami płynącymi z planowania czasu, utrwalenie znajomości pojęcia rok oraz graficznego sposobu jego zapisu, budowanie odporności emocjonalnej, kształtowanie umiejętności współpracy w zespole;

 - kształtowanie umiejętności dostrzegania rytmu oraz następstwa dnia i nocy; kształtowanie umiejętności określania charakteru muzyki i reagowania ruchem na zmianę charakteru muzyki, zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą n, N,

- kształtowanie umiejętności dostrzegania rytmu i następstwa dni tygodnia, utrwalenie znajomościnazw i kolejności dni tygodnia, zapoznanie ze sposobami  odmierzania czasu, ćwiczenie pamięci,

- kształtowanie zdolności dostrzegania cykliczności pór roku oraz ich charakterystycznych cech, kształtowanie zdolności dostrzegania w utworach literackich emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego;

- poszerzenie wiedzy na temat nowoczesnych urządzeń domowych, wprowadzenie pojęć: wynalazki, wynalazca, zapoznanie z wpływem wynalazków na życie ludzi, pobudzanie ciekawości poznawczej, kształtowanie umiejętności panowania nad nieprzyjemnymi emocjami, zapoznanie z szansami i zagrożeniami związanymi  z korzystaniem z nowych technologii;

- poszerzenie wiedzy na temat nowoczesnych technologii i ich znaczenia dla człowieka, zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą r, R, doskonalenie umiejętności współpracy z innymi dziećmi w zabawie  i sytuacjach zadaniowych;

- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i wnioskowania, kształtowanie umiejętności kodowania i dekodowania informacji, rozwijanie orientacji przestrzennej, doskonalenie umiejętności liczenia, zapoznanie z graficznym zapisem liczby 8 i 9;

- wzbogacenie doświadczeń sensorycznych dziecka poprzez poznanie różnych faktur i właściwości papieru, rozwijanie zdolności manualnych poprzez modelowanie przestrzeni i płaszczyzny, rozwijanie inwencji twórczej, nabieranie śmiałości w wypowiadaniu się na temat prac swoich i innych osób;

- kształtowanie postawy szacunku do osób starszych i wskazanie sposobów okazywania życzliwości,

wzmacnianie więzi emocjonalnej z rodziną, utrwalenie znajomości pojęć związanych z wzajemnymi stosunkami rodzinnymi i nazw członków rodziny, rozwijanie słownika czynnego;

- zapoznanie z pojęciem „portret”, zapoznanie z tradycyjnymi grami i zabawami, doskonalenie umiejętności liczenia i zapamiętywania, kształtowanie myślenia strategicznego, zachęcanie do kultywowania tradycji rodzinnych;

-zapoznanie ze zwyczajami karnawałowymi w różnych krajach, zapoznanie z małą i wielką drukowaną literą b, B, rozbudzanie zainteresowań badawczych, wzmacnianie więzi koleżeńskich i dobrych relacji z rówieśnikami;