Zagadnienia
MISIE - CZERWIEC
Zadania wychowawcze:
- kształtowanie postawy tolerancji w stosunku do dzieci niepełnosprawnych.
- uwrażliwianie dzieci na istniejącą na świecie różnorodność,
- zapoznanie z pojęciem „tolerancja”, doskonalenie umiejętności wyrażania własnych opinii
- kształtowanie umiejętności współpracy i wzajemnego szacunku, zapoznanie z prawami i obowiązkami dziecka, doskonalenie umiejętności
wypowiadania się
- kształtowanie umiejętności rachowania i logicznego myślenia, zapoznanie z popularnymi wyliczankami, trening pamięci
- zachęcanie dzieci do poznawania nowych smaków, zapoznanie z owocami egzotycznymi, nauka dostrzegania pozytywnych stron różnorodności
- rozwijanie zdolności manualnych, kształtowanie poczucia rytmu, uwrażliwianie dzieci na potrzeby innych ludzi
- wyszukiwanie sposobów radzenia sobie ze zniecierpliwieniem, zapoznanie z zasadami zachowania w środkach transportu, nauka czekania na swoją kolej
- kształtowanie umiejętności opisywania przedmiotów, utrwalanie nazw popularnych środków transportu, ćwiczenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów, zapoznanie z różnymi typami pociągów, trening pamięci
- wzbogacanie wiedzy o świecie, zapoznanie z ciekawostkami ze świata zwierząt, doskonalenie umiejętności krytycznego myślenia
- poszerzanie wiedzy na temat radzenia sobie ze złością, rozwijanie umiejętności koncentracji i samodzielnego wyciszenia, rozwijanie odporności emocjonalnej, odróżnianie fikcji od rzeczywistości
- integracja grupy, rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej, poszerzanie słownictwa
- przeliczanie elementów w zbiorze, klasyfikowanie zwierząt ze względu na środowisko życia, rozpoznawanie cyfr, określanie kierunków w przestrzeni
- poszerzanie wiedzy na temat konieczności oszczędzania wody, rozwijanie umiejętności współpracy, stawianie hipotez, wyciąganie wniosków,
przeprowadzanie eksperymentów
- zapoznanie ze skrótami WOPR i GOPR oraz numerami alarmowymi, utrwalenie numerów alarmowych na policję, straż pożarną oraz pogotowie,
- wzbogacenie słownictwa, kształtowanie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami
- utrwalenie nazw przedmiotów niezbędnych podczas wakacji,
- rozwijanie umiejętności czytania, doskonalenie umiejętności wyróżniania głosek w nagłosie, kształtowanie umiejętności współpracy,
- rozwijanie umiejętności radzenia sobie w przypadku trudności podczas wykonania zadania
- zapoznanie z nazwami polskich pasm górskich oraz ich szczytów,
- doskonalenie umiejętności kodowania i logicznego myślenia,
- rozwijanie kreatywności, kształtowanie umiejętności pracy w grupie
- zapoznanie z kulturą i tradycją góralską,
- utrwalenie nazw kontynentów oraz zwierząt na nich występujących, doskonalenie umiejętności czytania,
- kształtowanie wrażliwości na otaczającą przyrodę, rozwijanie umiejętności współpracy
- utrwalenie nazw miesięcy, dni, pór roku, w tym także w języku angielskim,
- doskonalenie umiejętności dokonywania obliczeń pieniężnych i kalendarzowych,
- kształtowanie poczucia rytmu oraz orientacji w przestrzeni podczas zabaw do muzyki klasycznej,
- pożegnanie przedszkolaków i wzbudzanie poczucia dumy z ukończenia zerówki