Statystyki

  • Odwiedziło nas: 2242285
  • Do końca roku: 254 dni
  • Do wakacji: 67 dni

Zagadnienia

Kwiecień

 

Tematyka kompleksowa:

  1. Jem zdrowo
  2. Książka moja przyjaciółka
  3. Z kurnika do koszyka
  4. Odpowiedzialni za planetę

 

Zadania wychowawcze:

- poszerzenie informacji na temat rodzynek i badanie ich wszystkimi zmysłami, rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania symboli, kształtowanie świadomości oraz umiejętności wyrażania swoich preferencji żywieniowych

- utrwalenie nazw lokali i instytucji gastronomicznych, doskonalenie umiejętności czytania i pisania, rozwijanie kreatywności i umiejętności pracy w grupie

- zapoznanie ze znakiem dodawania, doskonalenie umiejętności przeliczania i dodawania, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych

- zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia i talerzem zdrowego żywienia, doskonalenie umiejętności klasyfikowania produktów spożywczych, czerpanie radości ze wspólnej zabawy

- poznanie etapów przygotowywania ciasta, doskonalenie umiejętności manualnych, rozwijanie poczucia dumy z efektów własnej pracy

- odkrywanie własnych emocji wywoływanych czytaniem książek lub słuchaniem ich treści, kształtowanie postawy otwartej na doświadczania, wzmacnianie chęci wyrażania siebie podczas zabaw

- zapoznanie z zawodami związanymi z powstaniem książki, poszerzanie słownika czynnego i biernego, kształcenie umiejętności poprawnego wypowiadania się pełnymi zdaniami

- wprowadzenie znaków mniejszości i większości, określanie liczebności zbiorów, kształcenie orientacji przestrzennej, nabywanie uważności podczas słuchania i wykonywania poleceń

- poznanie procesów zachodzących podczas eksperymentowania i zachęcanie do wyciągania wniosków, pobudzanie do samodzielnego podejmowanie działań, poszerzanie wiedzy na temat powstawania papieru oraz tego, jak należy obchodzić się z książkami

- poznanie procesów zachodzących podczas eksperymentowania i zachęcanie do wyciągania wniosków, pobudzanie do samodzielnego podejmowania działań, poszerzanie wiedzy na temat powstawania papieru oraz tego, jak należy obchodzić się z książkami

- zapoznanie z terminem „symbol życia”, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków

- utrwalenie znajomości tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą, doskonalenie umiejętności analizy głoskowej i umiejętności czytania, czerpanie radości ze wspólnej zabawy

- utrwalenie wiadomości na temat życia i pracy na wsi, poznanie procesu wyrobu chleba, doskonalenie umiejętności kodowania

- poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt gospodarskich i ich potomstwa, poznanie angielskich nazw zwierząt wiejskich, rozwijanie umiejętności technicznych i konstrukcyjnych

- poznanie ciekawostek na temat ptaków z wiejskiej zagrody, doskonalenie ekspresji tanecznej, rozwijanie poczucia rytmu i pamięci ruchowej, rozwijanie kreatywności i umiejętności manualnych

- poznanie idei Dnia Ziemi, wzbudzanie zainteresowania otaczającym środowiskiem oraz możliwościami dbania o niego, wdrażanie do odczuwania troski o środowisko

- wprowadzenie litery ł, Ł, rozwijanie słuchu fonemowego, kształtowanie umiejętności sylabizowania i głoskowania,

- kształcenie umiejętności koncentracji na zadaniu, nabywanie pewności siebie podczas wypowiedzi na forum grupy

- wprowadzenie znaku minus, stymulowanie do podejmowania nowych strategii myślowych, nabywanie odporności emocjonalnej podczas zajęć stolikowych

- poznanie naturalnych źródeł pozyskiwania energii, wzbudzanie zainteresowania technologią energetyczną, rozwijanie umiejętności zdobywania wiedzy, pobudzanie ciekawości dotyczącej środowiska, w którym żyjemy

- doskonalenie umiejętności pisania i czytania, kształtowanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, w tym z porażką

- propagowanie aktywnego i twórczego spędzania czasu na świeżym powietrzu

- rozwijanie umiejętności respektowania norm i zasad podczas pracy i zabawy