Statystyki

  • Odwiedziło nas: 2242287
  • Do końca roku: 254 dni
  • Do wakacji: 67 dni

Zagadnienia

Kwiecień
 
 
Tematyka  kompleksowa:
 
1. Książka moja przyjaciółka
2. Jem zdrowo
3. Z kurnika do koszyka
4. Odpowiedzialni za planetę

 

Zadania wychowawcze:

  • odkrywanie własnych emocji wywoływanych czytaniem książek lub słuchaniem ich treści, kształtowanie postawy otwartej na doświadczania, wzmacnianie chęci wyrażania siebie podczas zabaw
  • zapoznanie z zawodami związanymi z powstaniem książki, poszerzanie słownika czynnego i biernego, kształcenie umiejętności poprawnego wypowiadania się pełnymi zdaniami
  • wprowadzenie znaków mniejszości i większości, określanie liczebności zbiorów, kształcenie orientacji przestrzennej, nabywanie uważności podczas słuchania i wykonywania poleceń
  • poznanie procesów zachodzących podczas eksperymentowania i zachęcanie do wyciągania wniosków, pobudzanie do samodzielnego podejmowania działań, poszerzanie wiedzy na temat powstawania papieru oraz tego, jak należy obchodzić się z książkami
  • poszerzenie informacji na temat rodzynek i badanie ich wszystkimi zmysłami, rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania symboli, kształtowanie świadomości oraz umiejętności wyrażania swoich preferencji żywieniowych
  • utrwalenie nazw lokali i instytucji gastronomicznych, doskonalenie umiejętności czytania i pisania, rozwijanie kreatywności i umiejętności pracy w grupie
  • zapoznanie ze znakiem dodawania, doskonalenie umiejętności przeliczania i dodawania, kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych
  • zapoznanie z piramidą zdrowego żywienia i talerzem zdrowego żywienia, doskonalenie umiejętności klasyfikowania produktów spożywczych, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
  • poznanie etapów przygotowywania ciasta, doskonalenie umiejętności manualnych, rozwijanie poczucia dumy z efektów własnej pracy
  • zapoznanie z terminem „symbol życia”, rozwijanie umiejętności uważnego słuchania, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków
  • utrwalenie znajomości tradycji i zwyczajów związanych z Wielkanocą, doskonalenie umiejętności analizy głoskowej i umiejętności czytania, czerpanie radości ze wspólnej zabawy
  • utrwalenie wiadomości na temat życia i pracy na wsi, poznanie procesu wyrobu chleba, doskonalenie umiejętności kodowania
  • poszerzanie wiedzy przyrodniczej na temat zwierząt gospodarskich i ich potomstwa, poznanie angielskich nazw zwierząt wiejskich, rozwijanie umiejętności technicznych i konstrukcyjnych
  • poznanie ciekawostek na temat ptaków z wiejskiej zagrody, doskonalenie ekspresji tanecznej, rozwijanie poczucia rytmu i pamięci ruchowej, rozwijanie kreatywności i umiejętności manualnych
  • poznanie idei Dnia Ziemi, wzbudzanie zainteresowania otaczającym środowiskiem oraz możliwościami dbania o niego, wdrażanie do odczuwania troski o środowisko
  • wprowadzenie litery ł, Ł, kształcenie umiejętności koncentracji na zadaniu,
  • nabywanie pewności siebie podczas wypowiedzi na forum grupy
  • wprowadzenie znaku minus, stymulowanie do podejmowania nowych strategii myślowych,
  • nabywanie odporności emocjonalnej podczas zajęć stolikowych
  • poznanie naturalnych źródeł pozyskiwania energii, wzbudzanie zainteresowania technologią energetyczną, rozwijanie umiejętności zdobywania wiedzy,
  • pobudzanie ciekawości dotyczącej środowiska, w którym żyjemy
  • poznanie sztuki artystycznej Trash Art, aktywizowanie kreatywności, inspirowanie sztuką nowoczesną