Statystyki

  • Odwiedziło nas: 2435481
  • Do końca roku: 49 dni
  • Do wakacji: 226 dni

Zagadnienia

LISTOPAD

 

Tematyka  kompleksowa:

1. Jesteśmy Polką i Polakiem

2. Spotkanie z nauką

3. Wszyscy jesteśmy tacy sami

4. Nasze inspiracje

 

 

Zadania wychowawcze:

Fizyczny obszar rozwoju dziecka:                                                                        

  • Rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych.                                                                                                                                             
  • Wyrabianie umiejętności łączenia ruchu ze śpiewem.                                                                                                                                                                                           
  • Rozwijanie koordynacji ruchowej, wzrokowo-ruchowej, wzrokowo-ruchowo-słuchowej.                                                                                                                                                         
  • Rozwijanie koordynacji ruchowej i szybkiej reakcji na sygnał.                                                                                                          

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka                                                                              

  • Budowanie pozytywnej samooceny.                                                                                                                                                         
  • Budowanie poczucia bycia ważnym i potrzebnym.                                                                                                                                                                                
  • Rozwijanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia.                                                                                                                                                                                                    

Społeczny obszar rozwoju dziecka                                                                          

  • Wdrażanie do utrzymania ładu i porządku wokół siebie                                                                 
  • Rozwijanie umiejętności zgodnej zabawy i współpracy.                                                                                                                                                                                           
  • Rozwijanie umiejętności wspólnego podejmowania decyzji.                                                                                                          
  • Kształtowanie postawy patriotycznej.                                                                                                                                                                     
  • Wdrażanie do uczestnictwa w przedstawieniach i inscenizacjach.                                                                                                                                 
  • Nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi (szacunek do symboli narodowych, do  ojczyzny).                                                                                                                                                                                            
  • Rozwijanie umiejętności zauważania indywidualnych i grupowych osiągnięć dzieci, nazywania indywidualnych sukcesów, zauważania  i nazywania sukcesów kolegów i koleżanek.                                                                                                                                                                                                 
  • Budowanie wiary we własne możliwości, pozytywnego obrazu siebie.                                                                                                                     
Poznawczy obszar rozwoju dziecka                                                              
  • Rozwijanie zainteresowań muzycznych i umiejętności wokalnych.                                                                                                                     
  • Rozwijanie kreatywności i wyobraźni plastycznej, muzycznej i ruchowej.                                                                                                                     
  • Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich, do skupiania uwagi na osobie mówiącej.                                                                                                                                                                                                     
  • Rozwijanie zainteresowań książką i czytelnictwem. Wyróżnianie elementów realnych i fantastycznych.                                                                                                                                                                             
  • Budowanie wiedzy o historii swego kraju oraz na temat symboli                                                                                                                                                                                                        
  • Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i przekładania go na język matematyczny.                                                                                                                                                                 
  • Rozwijanie mowy i myślenia, umiejętności formułowania odpowiedzi na postawione pytania.                                                                                                                                                                                             
  • Kształtowanie pojęcia liczby.                                                                                                                                                         
  • Usprawnianie umiejętności koncentrowania się na określonej czynności.
  • Stosowanie w wypowiedziach właściwych form fleksyjnych wszystkich odmiennych części mowy: czasownika, rzeczownika, zaimka, przymiotnika, liczebnika;                                                                                                                                                                                                                                           
  • Wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi;                                                                                                                                                                              
  • Odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań;                                                                                                                                                                                                                                                                  
  • Obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów, porównywanie ich z tym, co się znajduje dalej;                                                                                                                                                                                     
  • Wymawianie samogłosek, a potem wymawianie za nauczycielem spółgłosek;                                                                                                                                                                                          
  • Słuchanie zdań, wyodrębnianie w nich słów; liczenie słów w zdaniach; układanie zdań z określonej liczby słów; określanie kolejnych słów w zdaniu;                                                                                                                                                                                                                                               
  • Układanie rymów do podanych słów;                                                                                                                                                                                                                                           
  • Wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się dana sylabą;                                                                                                                                                                                                                                       
  • Umiejętne odczytywanie często stosowanych oznaczeń i symboli;                                                                                                                                                                               
  • Zwracanie uwagi na fakt, że czytanie obok mówienia i pisania jest jedną z form komunikowania się ludzi;                                                                                                                                                                                 
  • Rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;                                                                                                                                                                                                                                                                  
  • Całościowe rozpoznawanie napisów umieszczonych w sali zajęć – nazw znajdujących się tam zabawek, kącików zainteresowań, roślin (sukcesywne ich wymienianie);                                                                                                                                                                                                                                                                  
  • Wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientacje przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);