Zagadnienia
LISTOPAD
Tematyka kompleksowa:
1. Jesteśmy Polką i Polakiem
2. Spotkanie z nauką
3. Wszyscy jesteśmy tacy sami
4. Nasze inspiracje
Zadania wychowawcze:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka:
- Rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych.
- Wyrabianie umiejętności łączenia ruchu ze śpiewem.
- Rozwijanie koordynacji ruchowej, wzrokowo-ruchowej, wzrokowo-ruchowo-słuchowej.
- Rozwijanie koordynacji ruchowej i szybkiej reakcji na sygnał.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
- Budowanie pozytywnej samooceny.
- Budowanie poczucia bycia ważnym i potrzebnym.
- Rozwijanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
-
Wdrażanie do utrzymania ładu i porządku wokół siebie
- Rozwijanie umiejętności zgodnej zabawy i współpracy.
- Rozwijanie umiejętności wspólnego podejmowania decyzji.
- Kształtowanie postawy patriotycznej.
- Wdrażanie do uczestnictwa w przedstawieniach i inscenizacjach.
- Nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi (szacunek do symboli narodowych, do ojczyzny).
- Rozwijanie umiejętności zauważania indywidualnych i grupowych osiągnięć dzieci, nazywania indywidualnych sukcesów, zauważania i nazywania sukcesów kolegów i koleżanek.
- Budowanie wiary we własne możliwości, pozytywnego obrazu siebie.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
-
Rozwijanie zainteresowań muzycznych i umiejętności wokalnych.
-
Rozwijanie kreatywności i wyobraźni plastycznej, muzycznej i ruchowej.
-
Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich, do skupiania uwagi na osobie mówiącej.
-
Rozwijanie zainteresowań książką i czytelnictwem. Wyróżnianie elementów realnych i fantastycznych.
-
Budowanie wiedzy o historii swego kraju oraz na temat symboli
-
Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego i przekładania go na język matematyczny.
-
Rozwijanie mowy i myślenia, umiejętności formułowania odpowiedzi na postawione pytania.
-
Kształtowanie pojęcia liczby.
-
Usprawnianie umiejętności koncentrowania się na określonej czynności.
-
Stosowanie w wypowiedziach właściwych form fleksyjnych wszystkich odmiennych części mowy: czasownika, rzeczownika, zaimka, przymiotnika, liczebnika;
-
Wypowiadanie się złożonymi zdaniami, stosowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi;
-
Odpowiadanie na pytania, poprawne formułowanie pytań;
-
Obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów, porównywanie ich z tym, co się znajduje dalej;
-
Wymawianie samogłosek, a potem wymawianie za nauczycielem spółgłosek;
-
Słuchanie zdań, wyodrębnianie w nich słów; liczenie słów w zdaniach; układanie zdań z określonej liczby słów; określanie kolejnych słów w zdaniu;
-
Układanie rymów do podanych słów;
-
Wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się dana sylabą;
-
Umiejętne odczytywanie często stosowanych oznaczeń i symboli;
-
Zwracanie uwagi na fakt, że czytanie obok mówienia i pisania jest jedną z form komunikowania się ludzi;
-
Rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich;
-
Całościowe rozpoznawanie napisów umieszczonych w sali zajęć – nazw znajdujących się tam zabawek, kącików zainteresowań, roślin (sukcesywne ich wymienianie);
-
Wykonywanie ćwiczeń rozwijających orientacje przestrzenną (przygotowanie do czytania od lewej strony do prawej);